اخبارعقیدتی سیاسی

نقش خواص در جامعه و انتخابات مجلس خبرگان

روز دوشنبه مورخ 26/11/94 نشستی با موضوع نقش خواص در جامعه و انتخابات خبرگان به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان با سخنرانی دکتر رجبی دوانی برگزار شد.

دکتر رجبی دوانی در این نشست سخنان خود را با تعریفی کوتاه از خواص آغاز کرد و خواص هر جا معه را عامل سعادت و یا شقاوت آن جامه دانست. وی سخنان خود را با بررسی نقش خواص در صدر اسلام ادامه داد و ویژگی هایی از جمله شجاعت،سخاوت،سخنوری و…را به عنوان ویژگی های نخبگان و خواص در دوران جاهلیت برشمرد و خاطر نشان کرد این نخبگان و خواص بودند که جلوی تبلیغ رسول اکرم را در مکه گرفتند و در مقابل، خواص مدینه بودند که سبب توفیق حضرت در برقراری دولت اسلامی در مدینه شدند.

وی با اشاره به تشکیل سقیفه بنی ساعده، سهم خواهی، جنگ جمل، صلح امام حسن(علیه السلام)، دعوت از سیدالشهدا و شهادت آن بزرگوار نمونه هایی از خیانت های خواص در تاریخ را برشمرد.

وی در ادامه به موضوع نقش خواص در انقلاب اسلامی پرداخت و خاطر نشان کرد سهم خواهی که از انقلاب پیامبر بود در انقلاب ما هم وجود دارد و برخی نباید برای تبعید ها و شکنجه هایی که در راه پیروزی انقلاب متحمل شدند مطالبه ای از مردم و نظام داشته باشند و گفت فتنه 88 را نیز همین خواص بپا کردند و در میان این افراد ریاست جمهور و نماینده مجلس حضور داشت.

ایشان هم چنین با اشاره به مجلس خبرگان خاطر نشان کرد خبرگان سرآمدان جامعه هستند سپس به طرح این سوال پرداخت که اگر نخبگانی که وارد این مجلس می شوند خود را طلبکار این انقلاب بدانند آنگاه بدون اینکه مصلحت نظام و کشور مدنظر باشد چه اشتباهی در انتخاب رهبری پیش می آید؟

در پایان این نشست دانشجویان به طرح سؤالاتی از دکتر رجبی پرداختند و ایشان نیز به این سؤالات پاسخ داد.

IMG_2889
IMG_2891

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا