اخبارپردیس علوم انسانی

دیروز بود که خبری مارا شوک زده کرد.

“حدود ساعت 13:30 فردی از طبقه سوم دانشکده انسانی سقوط کرد.”
این خبر به سرعت در خبرگزاری ها با این عنوان که یکی از دانشجویان ارشد رشته ی MBA دانشگاه سمنان به نام محمد خودکشی کرده است، انتشار پیدا کرد.
اما با توجه به تحقیقات میدانی انجام گرفته توسط خبرنگار انجمن اسلامی دانشگاه سمنان از قبیل مصاحبه با هم اتاقی ها، همکلاسی ها و شاهدان و حاضران در حادثه، اطلاعاتی بدست آمده که دانستن آن خالی از لطف نیست.


فرد مرحوم، آقای وحید رئیسی دانشجوی ارشد رشته ی ادبیات و زبان انگلیسی دانشگاه، ساکن خوابگاه فرهیختگان بوده است.
اهل شهرکرد، پدرش بنا و مادرش کارمند بهزیستی شهرستان مذکور می باشد.

 

n00390316-t
از ترم بهمن سال گذشته به دانشگاه سمنان آمده و از لحاظ درسی در شرایط خوبی به سر نمی برده، به طوریکه از 10 واحد ترم گذشته اش تنها 2 واحد گذرانده است.
فرد از سلامت جسمی برخوردار بوده و به گفته دوستانش بیماری خاصی مانند میگرن نداشته و داروی خاصی مصرف نمیکرده است.
شعر می سروده و اتفاقا دیروز دقیقا قبل از حادثه کتاب شعرش را به یکی از اساتید گروه زبان انگلیسی -که دفتر وی در طبقه چهارم دانشکده انسانی است- تقدیم می کند. اتفاق در ساعت 13:37 رخ داده است و فرد از پشت سقوط کرده و به کمر به زمین خورده است که این هم یکی از دلایلی است که قصد خودکشی نداشتن فرد را محتمل تر می کند.
در نهایت با توجه به ویژگی های اخلاقی و شواهد فیزیکی حادثه، غیرعمدی بودن اتفاق قریب به ذهن تر است، اما با توجه به اینکه هنوز کارشناسی های قضایی و پزشکی به پایان نرسیده است، نباید راجع به حادثه و اینکه این رخداد حتما خودکشی بوده است، صحبت شود.
درحالیکه بسیاری از خبرگزاری ها به دلیل ایجاد جو رسانه ای و یا هر دلیل دیگری به طور قاطع از خودکشی فرد و برای توجیه آن از زبان مسئولان –بدون ذکر نام یا سمت مسئول- از میگرن داشتن فرد سخن گفته اند،
حال با فرض اشتباه بودن این خبر، به آبروی فرد وخانواده وی لطمه ای سنگین خواهد خورد که این موضوع نه مطلوب شرعی و نه عرفی است و قطعا باب میل هیچکس نیست.
درصورت مطلع شدن از جزئیات بیشتر، آنها را به شما هم می رسانیم.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. اگر عمدا بوده (که بعیده) خدا رحمتش کنه و اگر سهوا بوده از مسئولین خواهشمندیم یه فکری به حال وضیعیت غیراستاندار راهروها بکنند 

  2. سلام
    اول از همه برای شادی روح این عزیز از خدا طلب مغفرت میکنم
    بعد از اون هم باید اشاره بکنم که طبق چیزی که ما این روزها توی دانشگاه از بچه ها میشنویم اینجوری بر میاد که اکثر دانشجو ها و حتی اساتید از جو بسیار سنگین دانشگاه ناراحت هستند
    و در انتها باید گفت تنها خداست که می داند….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا