اخباردر رسانه

آقای مطهری؛ دغدغه اصلی نمایندگان مجلس در شرایط فعلی باید مشکلات اقتصادی مردم باشد

مهدی خوش‌سیما دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به حضور و سخنرانی علی مطهری در دانشگاه سمنان و حاشیه‌های به وجود آمده از سخنان وی اظهار داشت: مردم ما در تاریخ ٣٧ سالگی انقلاب، پایبندی و اعتقاد خود را به جمهوری اسلامی به اثبات رسانده اند و انتظار دارند مسئولان هم برای رفع مشکلات آنها تلاش کنند.

وی ادامه داد: امروز مردم به دلیل مدیریت و دیدگاه نامناسب برخی مسئولان به ظرفیت­‌های درونی، همچنین فساد برخی مدیران و فشارهای تحمیلی ایادی استکبار، در مضیقه­ اقتصادی قرار دارند، حال با توجه به اینکه ٩سال است که رهبری معظم انقلاب غالبا نامی اقتصادی محور برای مسیر اصلی کشور معین می‌کنند توقع دارند دغدغه­ اصلی نمایندگان و منتخبانشان در قوای مجریه و به ویژه مقننه اوضاع اقتصادی و معیشت مردم باشد.

خوش‌سیما تاکید کرد: با این حال مشاهده می‌کنیم فردی از نمایندگان مجلس در جلسه‌ای با موضوع عدالت به جای ارائه­ راه‌ حل‌های مناسب و گزارش عملکرد در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم، بویژه مشکل اشتغال قشر جوان و دانشجوی کشور، نه تنها به بیان آنها نمی‌پردازند بلکه با صراحت کامل، حقوق­‌های ٣٠ و ٤٠ میلیونی را با ساده انگاری کم می­‌خواند و می­‌گوید: «اصرار نکنید که حتما حقوق­‌ها خیلی بالا بوده» و یا اینکه  پرداخت یارانه‌ها  را یک «چیز بی‌خودی» می‌داند.

عضو شورای فرهنگی دانشگاه سمنان در ادامه گفت: مهم‌تر از این مسائل می‌بینیم که این نماینده مجلس بجای بیان موضوعات اصلی برای چندمین بار از سران فتنه صحبت و حمایت می‌کند و بدون در نظر گرفتن ضربات بزرگی که به کشور زده‌اند و علی‌رغم مواضع صریح رهبری در این مورد خواستار آزادی آنها می‌شود. از این پس بجای حمایت از سران فتنه برای دغدغه مهم مردم که معیشت است، چاره‌اندیشی کند.

وی یادآور شد: آقای مطهری در این مراسم در رابطه با کنسرت‌های شهر مقدس مشهد می‌گوید: «اگر امام رضا (ع) هم بود فکر کنم خودش هم می‌نشست (در کنسرتی مانند کنسرت آقای سراج)».

وی در پایان با محکوم کردن مواضع ذکر شده مطهری، گفت: شهید بزرگوار، شهید مطهری نقل می‌کند: «من اعلام می­‌کنم که در رژیم جمهوری اسلامی هیچ محدودیتی برای افکار وجود ندارد اما آزادی فکر را با آزادی اغفال، آزادی منافق­گری و آزادی توطئه کردن نباید اشتباه کنیم.» به نظر می‌رسد باید بیشتر به این جمله توجه شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا